ANBI-status

De R.K. Parochie De Vier Evangelisten te Den Haag is een geloofsgemeenschap die deel uitmaakt van de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland. De parochie valt onder het Bisdom Rotterdam.

​

De Rooms-Katholieke Kerk heeft van de Belastingdienst een ANBI-groepsbeschikking ontvangen. Dit betekent dat de afzonderlijke parochies en andere instellingen die tot de Rooms-Katholieke Kerk behoren, zijn aangemerkt als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dit is dus ook van toepassing op de parochie De Vier Evangelisten te Den Haag.

​

Een ANBI heeft een publicatieverplichting met betrekking tot informatie die van belang is voor transparantie en verantwoording in de filantropische sector. Voor de parochie De Vier Evangelisten kunt u deze informatie hier vinden.