Alphacursus

10 jul. 2024

Eén Alphacursus voor heel Den Haag!

Alphacursus

Voor iedereen die met vragen loopt over het katholieke geloof of gewoon geïnteresseerd is om met anderen over verschillende geloofsvragen van gedachten te wisselen, bieden de parochies van Den Haag gezamenlijk een nieuwe Alphacursus aan. Dit najaar start de cursus op de dinsdagavond en biedt een unieke kans om samen op zoek te gaan naar antwoorden op prangende geloofsvragen.

Wat is Alpha?

Alpha is een cursus waarin je tijdens interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdekt wat het katholieke geloof inhoudt. Stel al je vragen en praat met andere deelnemers over boeiende onderwerpen. Wereldwijd volgden ruim 29 miljoen mensen een Alphacursus. Het is een laagdrempelige en gastvrije omgeving waar iedereen, ongeacht hun achtergrond, welkom is om hun geloof te verkennen en te verdiepen.

De cursus bestaat uit 12 avonden (en een weekend) waar je in kleine groepen praat over verschillende onderwerpen die te maken hebben met de basisprincipes van ons katholieke geloof. Elke bijeenkomst begint (behalve de informatiebijeenkomst op 22 oktober) met een gezamenlijke maaltijd. Na een korte inleiding wordt in kleine deelgroepen verder gesproken over het thema van die avond. Zowel het cursusmateriaal als de maaltijden zijn gratis, met een mogelijkheid tot vrijwillige bijdrage. Halverwege de cursus is er ook een weekend bij de Broeders van Sint Jan, waar je kunt logeren en verder kunt verdiepen in de onderwerpen.

Belangrijke data

Informatieavond: 22 oktober 2024 om 20.00 uur Cursusavonden: 5 november t/m 10 december 2024 en 7 t/m 28 januari 2025 vanaf 18.00 uur Alpha-weekend: 13 en 14 december 2024 (weekend bij de Broeders van Sint Jan) Slotavond: 4 februari 2025 om 20.00 uur Locatie: pastorie Maria van Eik en Duinen, Loosduinse Hoofdstraat 6, Den Haag. Aanmelden? Wie zich wil opgeven is van harte welkom! E-mail: alpha@rkdenhaag.nl