Nationale Bedevaart naar Brielle

4 jun. 2024

aanmelden is verplicht

Op zaterdag 6 juli 2024 staat de Nationale Bedevaart naar Brielle op het programma. Zoals gebruikelijk zullen beide parochies uit Den Haag gezamenlijk per bus of op de fiets naar de Bedevaartkerk in Brielle gaan. We nodigen u van harte uit om met ons mee te gaan!

De bus vertrekt om 09.00 uur vanaf de St. Jacobus en stopt om 09.30 uur bij Maria van Eik en Duinen voor de deelnemers van onze parochie. Wees op tijd aanwezig om de bus niet te missen.

Voor fietsers start de tocht om 06.45 uur vanaf de St. Jacobus. Bij de Emmaus wordt om 07.15 uur gestopt om overige fietsers op te pikken. De fietstocht van Den Haag naar Brielle is een uitdaging; zorg dus voor een goede voorbereiding en een degelijke fiets of e-bike. Bij twijfel kunt u beter de bus nemen.

De kosten voor de bus bedragen € 25,-, die vóór vertrek overgemaakt dienen te worden naar rekening NL60 RABO 0301 0505 03 ten name van RK Parochie Maria Sterre der Zee, onder vermelding van ‘Nationale Bedevaart Brielle’. Fietsers kunnen ter plaatse de kaartjes voor de veerboot betalen via pin.

Het programma van de Nationale Bedevaart:

11.00 uur: Eucharistieviering met bisschop Van den Hende als hoofdcelebrant en muzikale ondersteuning van de Cantorij de Vier Evangelisten

12.30 uur: Lunch op het voorterrein

13.30 uur: Rozenkransgebed in de bedevaartkerk

14.30 uur: Kruisweg in de omgang rond het martelveld

15.30 uur: Lof met uitstelling, gevolgd door een processie met het Allerheiligste in de omgang, en gebed en zegen bij het ciborium

Graag aanmelden vóór 20 juni via e-mail of telefoon (parochiesecretariaat@rkdenhaag.nl / 070-8289866) bij het Centraal Parochiesecretariaat Maria Sterre der Zee voor alle parochianen, zowel uit Noord als Zuid. Voor meer informatie kunt u daar ook terecht.